4 maart 2013

Nieuw arbeidssysteem en de roadmap

Nooit gedacht dat de officiële posts zo snel zouden volgen, maar dat is dus wel het geval. Op het internationale forum zijn berichten geplaatst over het nieuwe arbeidssysteem en de roadmap voor 2013. Hieronder volgen de vertalingen van die posts, voor wie daarin geïnteresseerd is.


Het nieuwe arbeidssysteem

We zijn van plan om wat grotere veranderingen aan het arbeidssysteem te introduceren met versie 2.04. Arbeiden zullen vrijgespeeld worden door het level van de speler, en niet meer door vaardigheidspunten.

De berekening van de beloningen zullen ook aangepast worden, om vaardigheidspunten toch te laten tellen voor de arbeiden zal er een malus toegevoegd worden op alle waarden zoals ervaring, salaris, en de vindkans van voorwerpen/producten. De malus zal wegvallen wanneer het huidige aantal benodigde arbeidspunten bereikt wordt.

Het arbeidsscherm zal ook aangepast worden. Sterren zullen aangeven hoe goed je een bepaalde arbeid kan doen. Een speler kan bijvoorbeeld 3 zilveren sterren hebben bij vissen, en 1 bronzen ster bij vee drijven. Wanneer je een nieuw sterrenniveau bereikt (waar je enkele arbeidspunten voor nodig hebt), zullen de beloningen voor die arbeid hoger worden.

De voordelen: Je kan niet meer vastlopen in opdrachten, omdat je met een bepaald level alle arbeiden kan doen, ook al verdien je er niet veel me vanwege de malus, en het is makkelijker om opdrachten te balanceren, omdat ze aan een level verbonden kunnen worden. Dit is vooral een stuk makkelijker voor beginners. De visuele veranderingen zullen ook spelers een beter gevoel geven wanneer ze een nieuw sterrenniveau bereiken.

De nadelen: De "all jobs" build wordt zwakker, omdat iedereen sowieso alle arbeiden zal kunnen doen. Je kan echter wel met zo'n verdeling alle arbeiden doen zonder malus, wat natuurlijk ook wat waard is.

Meer informatie volgt...

De roadmap voor 2013

Niet alle features zullen gegarandeerd in het spel komen, maar dit zijn dingen waar over nagedacht wordt en mogelijk binnenkort kunnen worden toegevoegd.

Meer visuele feedback (2.03)
  • Voortgangs balk bij arbeiden toegevoegd.
  • Animaties toegevoegd wanneer je een arbeid voltooit

Tutorial verbeteringen (2.04)
  • Tekst dat tevoorschijn komt wanneer je bijvoorbeeld moet wachten tot een arbeid klaar is of om de snelle start knoppen voor arbeiden uit te leggen.
  • Felicitatiescherm aan het eind van de tutorial die spelelementen toont.

Quest-tracker (2.04)
  • Tonen van geaccepteerde opdrachten in de interface.
  • Spelers kunnen bepalen welke opdrachten getoond worden, en welke niet.
  • Tonen van de voortgang van een opdracht.

Verbetering van het vrienden uitnodigen systeem
  • Aanpassen van de beloningen (2.03)
  • De laatste step simplificeren
  • Eigen landingspagina voor uitgenodigde spelers
  • Stadsuitnodigingen heractiveren

Verbeteringen aan het arbeidssysteem (2.04)
  • Arbeiden worden vrijgespeeld door het level van de speler
  • "Sterrensysteem" toont aan hoe goed een speler is in de arbeid en de beloning die hij zal krijgen
  • Arbeidspunten zorgen voor nieuwe sterrenniveaus

Optimalisatie van het reissysteem (2.04)
  • De snelheidsbuff voor beginners zal weer aan de greenhorn klasse worden gekoppeld en gelimiteerd worden tot level 10.
  • Geforceerde karakterselectie op level 10 (popupscherm vraagt je een klasse te kiezen).

Geen karakter verwijdering meer door inactiviteit
  • Karakters die meer dan 45 dagen inactief zijn worden niet meer verwijderd.
  • Inactieve karakters worden verwijderd van de ranglijsten en steden.
  • Wanneer je weer inlogt kan je verder met het karakter.

Uitbreiding van de ranglijsten
  • Fortgevechten en alliantie ranglijsten.
  • Mogelijk meer ranglijsten (craften, uitbouwen, ...)
  • Tijdgebaseerde ranglijsten (maandelijks, wekelijks, ...)

Verbeteringen voor de winkels
  • Verbeterde weergave van aanbiedingen in de shop.
  • Betere promotie van speciale aanbiedingen (binnen en buiten de shop).
  • Meer aanbiedingen

Nieuw duelsysteem
  • Meer interactie (we willen weg van het statische, vooraf gecalculeerde duelsysteem)
  • Mogelijk speciale vaardigheden die tijdens het duel geactiveerd kunnen worden.

Fortgevecht verbeteringen en multiplayer instances
  • "Koeien vangen" of "Beren jagen" zullen vergelijkbaar zijn met fortgevechten, en zorgt er voor dat je op een speciale kaart tegen NPC's kan spelen met enkele andere spelers.
  • Verschillende kaarten voor verschillende forten.
  • Betere fortgevecht balancering.

Endgame content voor het midden van de map, rondlopende NPC's.
© Vertaling door Leones

3 opmerkingen: