3 maart 2013

Update 2.04 en verder

Na een afwezigheid van een half jaar, toch maar weer eens een berichtje schrijven.

Het is weer een nieuwe maand, en zoals elke maand betekent dat ook een nieuwe editie van de TW Times (Duits maandblad -red.). Hier staat iets interessants in, namelijk informatie over update 2.04 en de roadmap van 2013.

Wat er precies bij 2.04 hoort, en wat er precies bij latere updates hoort is niet helemaal bekend, ik zal dat dus ook niet bij alles kunnen aangeven.

Allereerst zal, in plaats van het verwijderen van je karakter, deze inactief worden wanneer je 45 dagen niet inlogt. Wanneer een karakter inactief is kan deze niet worden gevonden op de ranglijst, kan deze dus ook niet geduelleerd worden, en word je uit je stad gehaald. Wanneer je dan weer inlogt kan je gewoon weer met dat karakter verder spelen, je hoeft dus niet opnieuw te beginnen wanneer je 2 maanden op vakantie gaat en de vakantiemodus vergeet in te schakelen.

Met 2.0 was ook de karakterbonus van de greenhorn verwijderd, en vervangen door een tijdelijke snelheidsbonus. Deze bonus zal net als vroeger weer aan de greenhorn klasse worden gekoppeld, en zal gelden tot level 10. Wanneer een greenhorn level 10 bereikt zal deze via een popup gevraagd worden een klasse te kiezen.

Er wordt ook gewerkt aan een ranglijst voor fortgevechten en allianties, inclusief maandelijkse ranglijsten, per kwartaal, etc. Ook komen er mogelijk ranglijsten voor craften, uitbouwen en dergelijke.

De shop zal ook aangepast worden, onder andere met een betere presentatie van aanbiedingen, het beter tonen van speciale aanbiedingen, ook buiten de shop, en er komen meer aanbiedingen.

Het duelsysteem zal ook aangepast worden. Het statische duelsysteem van nu zal worden veranderd in een interactiever systeem.

Momenteel worden fortgevechten telkens op eenzelfde kaart gevoerd, er wordt aan gewerkt om verschillende forten verschillende kaarten te geven. Ook zal er gewerkt worden aan het balanceren van fortgevechten.

Ook zullen er nieuwe multiplayer dingen komen, zoals "Koeien vangen" en "Beren jagen", samen met je teamgenoten op een speciale kaart tegen NPC's.


Verder, iets wat zeker in 2.04 komt, zal er gewerkt worden aan het arbeidssysteem. Arbeiden zullen niet meer worden vrijgespeeld door een bepaald aantal punten gelijk te laten zijn aan de moeilijkheid, maar ze zullen worden vrijgespeeld wanneer je een bepaald level bereikt.
Arbeiden zullen dan elk een bepaalde waarde krijgen, een malus, en die zal jouw beloning bepalen. Dit zal in 5 levels verdeeld worden, om het eerste niveau te halen zal je dus de malus door 5 moeten delen. Wanneer een arbeid, bijvoorbeeld, een malus van 100 heeft, en je brengt 40 arbeidspunten in, zal je op level 2 zitten. Je zal hierdoor niet de volledige beloning krijgen, maar wel dan wanneer je op level 1 zit.

Dit heeft enkele voordelen, het wordt bijvoorbeeld makkelijker om arbeiden aan bepaalde opdrachten te koppelen, omdat arbeiden alleen maar zullen afhangen van het level, en nieuwe spelers zullen ook niet meer hun vaardigheden verkeerd kunnen verdelen, zodat ze altijd nog wat arbeiden kunnen doen.

Meer informatie over hoe het arbeidssysteem precies verandert kan je in de toekomst verwachten :)


Bedankt voor het lezen, en wie weet tot een volgende keer.
De maart uitgave van de TW Times vind je hier.

2 opmerkingen:

  1. mm dat je acount niet verwijderd wordt is een zeer goede zaak. Meer variati in fortgevechten lijkt mij ook toppie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrij goede update. Ergens misschien raar, dat nieuwe arbeidssysteem.

    BeantwoordenVerwijderen